Alla inlägg under maj 2010

Huh inatt har jag inte sovit mycket alls, haft jätte ont i ryggen så har inte kunnat slappna av.. :/ Ja nu är de lite bättre som tur är så ska nog försöka att sova en liten stund. 

Glömde ta bild på sängen igår, men ska göra de i dag så ni får se. Vart lite saker som kom i vägen bara. 

Jag var på mödrarvården igår ju, o de gick helt okej. De är bara bra med ungen men jag har inte mått så bra så ska på extra koll i morgon o kolla igen så får vi se vad som säger. 

Idag blir de att ta de lugnt,ska va med Mikaela sen så får se vad vi hittar på =) <3 

Godmorgon! Är helt slut men måste gå upp nu, har lite saker att göra idag. Var ute vid min faster igår o hämtade babysägen så den ska jag o mamma fixa till i dag o saker som farmor köpt ska ordnas till. Ska ta lite bilder då med som jag ska ladda upp så ni får se. Sen ska jag o mamma iväg o handla lite o sen senare ska jag till mödrarvården på koll. 

Ska kanske va med Mikaela i dag också, så pissigt väder så får se vad vi hittar på för kul :)<3

Nu ska jag äta frukost o göra mig i ordning, skriver mera sen! :) 

  


Bild jag tog här om dagen :)

Tjockis :D haha ^^ 

Kommer bli mycket mera bilder sen när min lilla älskling ploppat ur :)

Ja då har man varit iväg med mamma på jobbet en sväng sen förbi farmor o hämtat saker som hon har köpt till mig o bebisen på ikea. 

Hämtade även mina småsyskon på fritids och åkte bort till Eva o Josefina en stund. Trevligt! Solen skiner ännu o de är super skönt ute, ska passa på att sätta mig ute en stund till. Ska tydligen bli dåligt väder i morgon, huh..


En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg. 

Fostervattnet, som var klart från början, är nu mjölkaktigt från det som avsöndrats under graviditetens förlopp, bl a ovanhud som ger plats för den nya hud som växer underifrån. 

På TV börjar förlossningen typiskt med att vattnet går – mitt i en folksamling, såklart – och fortsätter med ögonblickliga sammandragningar. Om du gått och oroat dig att detta kommer att hända dig, kan du med all sannolikhet sluta. Fosterhinnorna brister i mindre än 15 % av fallen och även om det sker så brukar bebisens huvud fungera som propp (däremot kan du märka, att det läcker om du ligger ner). Det bästa är att du tar det lugnt om det sker – det kan ta timmar innan värkarna börjar – och ringer BVC eller din läkare. Din kropp kommer att fortsätta producera fostervatten tills bebisen är född, så du kanske får rådet att stanna hemma tills värkarna har satt igång, eller eventuellt igångsättning. 

Och vad gör du om veckan går och ingen bebis kommer? Inget att vara orolig för. Bara 5% av alla barn föds på sitt beräknade förlossningsdatum och man väntar i allmänhet minst två veckor innan man bedömer dig som överburen. Läs mer omhur du kan göra om du går över tiden. 

Godmorgon, vaknade precis. Sovigt gott? =) Jag har väl sovit sådär bra, haft lite ont i natt. Får se till o sova en liten stund sen nu när man ändå är hemma själv för resten av familjen år på jobbet o i skolan. 

I dag är det jätte härligt väder ute så ska ut o sätt mig i solen i dag, =)

Jag har så tråkigt, ingen aning om vad jag ska göra. Är egentligen helt slut för att hitta på något o har alldeles för ont för att gå iväg någonstans.. Hm, kanske ska ta o sova? :P Nja, kommer nog inte gå så bra, ungen är så vild i magen o sparkar jätte mycket när jag lägger mig ner, o värkarna är hemska, så sova då går inte så speciellt bra då nej... :/ 


I morgon är jag i vecka 39, så de är inte länge kvar nej. Tycker att lill skiten kan ta o komma ut nu, har ju nästan försökt med allt för att få igång de, men nej han vill inte. Ja han kommer väl när han känner sig redo antar jag. Synd bara att de ska ta sån tid. 

:)

Ja då har man varit nere i Almedalen o sett på alla studenter som ska på bal.

Såg Josefina, hon var ju super söt i sin klänning! :) 


  


Josefina o hennes pojkvän Oskar :)


  


Presentation


Hej o välkomna hit! Mitt namn är Linnea o jag är 18 år. Vid 16 års ålder blev jag gravid o den 29 maj 2010 föddes min son Matheus. Här kan ni läsa om mitt liv som ung ensamstående mamma o massa annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besökare

RSS

Arkiv

Matheus

Annonser


Ovido - Quiz & Flashcards