Alla inlägg under juni 2010

Hejjsan bloggen! Idag har de varit super varmt ute, har svettats som bara den :P

Var en sväng på stan med Roszika och stoffe sen drog vi till melonen och badade, där va även Mikaela och hennes brorsa. 

Tycker så synd om bebisarna i den här värmen:( måste ju va jätte jobbigt, de tyckte iaf Matheus och Neyo,  men dom älskade när vi tog av dom kläderna och höll dom så att vinden blåste på dom hihi, :) dom njöt som bara den! 

På stan köpte jag en bikini, kan ju inte ha min gamla från förra året, har ju fått större tuttar nu , hahaha ;) 


Just nu ligger älsklingen i sin säng och sover så sött, har har haft så ont i magen dom senaste dagarna så har fått gått runt med han i famnen tills han somnat. 

vet lixom inte vad jag kan göra annars, tycker så synd om han så mår skit dåligt av att han gråter.. :( Hoppas att de blir bättre, får tänka på vad jag äter.'


Nej nu måste jag ut i tvättstugan och tvätta, blir ju jätte mkt tvätt när man har barn :P :) 


hejjsan bloggen!

Idag blir min underbara son 1 månad :D stor kille, gud va tiden går fort nu.

Känns inte som de var så länge sen han låg i magen, kan faktiskt sakna min mage lite, var ju så mysigt när han låg där inne :P


  

Idag har jag o Matheus varit med mamma och mina småsyskon och Mikaela på melonen.Sen drog jag och Mikaela ner en sväng på stan och shoppade lite sen förbi affären för att handla blöjor :P 

Hejjsan bloggen, hade inte tid att skriva igår kväll för jag kom hem ganska sent. På kvällen var jag o Matheus, Mikaela, Rozsika o stoffe och deras son Neyo på Max och åt, de var super trevligt! :) Senare på kvällen drog jag hem till Henke (Matheus pappa) för att umgås lite, han åkte hem i dag så han ville träffa Matheus en sista gång innan :) 


Idag har jag träffat Jossan och hennes son Albin, vi har suttit i Almedalen hela eftermiddagen, riktigt mysigt! Sen tog vi en sväng förbi stan och kollade lite =)


Nu ska jag med Miranda ner på stan för hon ska äta, får se om jag skriver mera sen.


    

I dag blir mammas älskling fyra veckor, huh va tiden går fort hinner knappt med själv. Mamma o pappa älskar dig Matheus :)<3 


  


Glömde ju berätta hur de gick på BVC i torsdags.

vikt: 3945 g 

Längd: 53 cm

Hejjsan bloggen! hoppas ni har haft en trevlig midsommar :) Själv hade jag de toppen igår, på dagen var vi nere vid botaniska trädgården och såg när dom sjöng och dansade och på kvällen hade vi middag med grannen och så var Matheus pappa här också. Super trevligt! :) 

Idag har de varit lugnt, var ute på en promenad i morse och så var Matheus pappa förbi en stund, han ska även komma hit senare. Får se vad jag ska hitta på annars :)


Jag har fått lite frågor angående Matheus pappa som jag tänka svara på


1: Är du tillsammans med barnets pappa? 

Svar: Nej vi är inte tillsammans, bara väldigt bra vänner :)

2: Varför tog det så lång tid innan han träffade sin son första gången? 

Svar: Med tanke på att han bor  på fast landet så tog de lite tid innan han kunde ta sig ner hit till Gotland och hälsa på Matheus. 

3:Hur gammal är Matheus pappa? 

Svar: Han fyller 21 i november 

hejsan bloggen, hoppas ni mår bra, själv mår jag toppen, Matheus har sovit bra inatt han vaknade vit tre och ville ha mat men annars har han sovit, så jag har fått sova bra i natt :) 

Igår kväll var jag, Matheus, Mikaela, Roszika o hennes son Neyo ute och gick en promenad. Jätte trevligt! Lite senare drog Mikaela iväg så jag och Roszika togen promenad till och sen gick vi hem till henne. Tack för en trevligt kväll :)

Idag ska vi till BVC och sen ska vi hälsa på Matheus pappas släkt. Får se hur de går, är lite nervös :s 


Hejjsan bloggen, nu ligger min underbara prins och sover så sött i vagnen så får passa på att sitta lite vid datorn då :) idag har de varit lugnt, Matheus sov inte så mycket i natt så jag är ganska trött nu. Just nu är jag barnvakt för mina småsyskon också, men dom är så stora så dom klarar sig rätt bra själva. 

Annars mot kvällen får vi se vad som händer, blir nog rätt lugnt, kanske tar en sväng förbi farmor om hon är hemma. Nej nu ska jag sätta mig ute i solen en stund! :) 

Nu ska jag försöka berätta om min förlossning, efter som så många har frågat :P

De började den 28 maj på dagen, jag hade börjat få lite mera ont än vanligt  och värkarna kom med två och en halv minuters mellanrum. Trodde dock att de bara var falskt alarm så jag tänkte väl inte så mycket på de.Under hela dagen kom värkarna. Vid nio tiden på kvällen gick jag och la mig, tänkte att de var lika bra att göra de iaf att de skulle sätta igång. Vaknade vid 23.00 av att de gjorde riktigt jävla ont, huh ringde ner till förlossningen och dom ville att jag åkte ner. Jag fixade de sista som jag skulle ha med mig sen åkte jag och mamma ner till förlossningen. När jag kom ner dit vid kvart i tolv var jag öppen 4 cm och livmodertappen var inte riktigt utplånad än. Fick lägga mig i badet för att kunna slappna av. Under hela natten kämpade jag med värkar, huh vad ont de gjorde men vid 07.00 var livmodertappen helt utplånad och jag var öppen fem centimeter och jag fick börja med lustgasen. ( lustgasen var helt underbar, vart min bästa kompis under förlossningen) mina värkar hade då flyttat sig till ryggen, och de gjorde fruktansvärt ont, trodde att min rygg skulle gå av. Men trodde ändå att jag skulle klarar mig utan epidralen, vilket jag ångrar att jag inte tog.. vid halv elva kollade man och såg att jag var öppen 9 centimeter och vattnet hade ännu inte gått så dom fick ta hål på de. Vid 10.45 började jag få krystvärkar så då var de bara att trycka på, jag låg nästan i en timme och kämpade men ingenting hände, jag hade inte lyckats få ner han till de läget så jag kunde krysta ut han själv dom gav mig även dropp för att göra värkarna kraftigare men de lyckades inte, och med tanke på att hans blodtryck sjönk väldigt mycket så bestämde dom vid 11.35 att jag skulle klippas och han fick dras ut med sugklocka, fan va hemskt de va.. sprack även en lite bit också 11.46 var han ute! Äntligen! :) 


  

Precis efter att han kommit ut fick jag han på magen och då tog mamma bilden :)


  

 När Matheus är en timme gammal ungefär :)<3

Presentation


Hej o välkomna hit! Mitt namn är Linnea o jag är 18 år. Vid 16 års ålder blev jag gravid o den 29 maj 2010 föddes min son Matheus. Här kan ni läsa om mitt liv som ung ensamstående mamma o massa annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besökare

RSS

Arkiv

Matheus

Annonser


Skapa flashcards