Alla inlägg under juli 2010

Huh vilket tråkigt väder de är ute, hade ju varit kul med lite sol nu. 

Tog en promenad till affären förut för att handla, mamma hade hand om Matheus sålänge. Kan va rätt skönt att komma hemifrån själv lite ibland. Även fast jag älskar mamma livet så känner jag att jag behöver komma iväg och tänka på mig själv en liten stund. Men jag känner saknaden efter Matheus med en gång, tycker inte om att lämna han så blir ändå så att jag skyndar mig hem :p Ni som har barn förstår nog mig :)


Idag känner jag för att bara ha en hemma dag, orkar inte dra iväg någonstans.

Blir lätt så svidig när de är dåligt väder, inte kul alls :/ 

Tur att Matheus är så sött så de är svårt att vara sur på han <3


Nu ska vi fika, Hanna (mammas kompis)är här så ska va lite social, hon sitter just nu och håller i lillprinsen   :)

Hejjsan, idag blir Matheus två månader. Gud va tiden går fort, min lilla sötnos bara växer och växer. 


  


Nu ler Matheus mer o mer, och jag blir så glad av att se han göra de. 

Han gör mer ljud, precis som han vill säga något. De är så sött!

Man känner verkligen att han börjar bli äldre :)<3


Hejjsan bloggen, kom nyss hem. Har sovit borta med Matheus inatt vid hans pappa. 

Igår färgade jag håret mörkblont så nu är de inte så jätte ljust, ska lägga i en mörkbrun i slutet av veckan tänkte jag. Så nu blir  jag brunett igen :D Äntligen!! haha

Lägger upp bilder senare.

Annars igår var vi förbi Josefina en sväng sen på kvällen var jag med Rozsika o Stoffe en stund, dom kom hem till mig. Vi satt o snackade och hade de trevligt.


Idag är de super skönt ute så måste ut på en promenad idag i de sköna vädret. Annars idag får jag se vad som händer, kanske hitta på något med någon :D

Måste iaf fixa lite här hemma innan jag hittar på något.

Tack för era åsikter om mitt hår, ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om varför jag färgade håret blont, kände att jag ville testa något nytt. Och alla verkar tycka att jag passar bäst som brunett. Och jag känner mig lite som en fjortis nu när jag är blond, haha ^^ Fjortismorsan? Nejtack!!!

Men tyvärr så kommer jag få se ut såhär ett tag, är livrädd för att jag ska tappa håret, för de är tydligen vanligt att när man ammar att man tappar hår så måste vänta någon vecka innan jag färgar igen med tanke på att jag har färgat håret två gånger redan. Och bloneringsfärgen är inte de bästa för håret.. 


  


Idag är de lite bättre väder än vad de var igår så får se om man vågar på sig en promenad. Just nu håller jag på att tvätta så måste bli klar med de, och så måste rummet städas, har blivit så slarvig nu för tiden, skäms lite över mig själv.. Huh fy på dig Linnea!! : @

Hej, de har bara gått två dagar och jag är redan trött på att vara blondin, hur ska jag göra? Om jag ska fortsätta vara blond måste jag färga de en gång till för att de är typ gult eller ska jag bli brunett? Hjäääälp mig!!!!!!


    


Vad passar jag bäst i ?? :) 

Hej! 

Huh vilket drygt väder, saknar fan solen. Vill ha lite värme nu, inte för mycket men lagom ^^, Idag hoppas jag att de inte regnar hela dagen så man kan få komma ut på en promenad iaf, tråkigt att bara sitta inne och dryga. 


Inatt har man iaf fått sova bra, Matheus fick mat vid halv tolv sen somnade han om och halv tre fick han mat igen sen somnade vi och sov till halv tio i morse. Duktig pojk, mamma älskar dig!:) <3 


Igår var jag med Mikaela, vi såg på film. 2012 hette filmen, den var ganska bra tyckte jag.

Sen senare på kvällen träffade jag Rozsika och vi stod och snackade en stund. Kanske ska träffas idag igen, men de beror på om de blir bättre väder, ingen kul att gå ut i de här skiten...


Nu ska jag slänga mig på soffan en stund och vila medans Matheus sover så skönt! :) 

Hejjsan bloggen! Skidålig uppdatering jag vet, ska bli bättre på de men har ganska fullt upp. 


Dom här dagarna har jag umgåts med Rozsika o Neyo och med Mikaela. 

Igår fick jag för mig att testa något nytt så bestämde mig för att blondera håret haha, är iof gult nu så måste färga igen men får vänta någon dag för färgade två gånger igår så är lite skraaj för att tappa håret ^^, Och snälla Mikaela hjälpte till! Ska ta en bild sen senare så ni får se. 


Annars igår hade vi främmande från fastlandet, Micke o Eva med barn var här och käkade Pizza, super trevligt! :) 


Idag får vi se vad som händer, är inte så jätte fint väder ute men skönt med sånna här dagar också, en liten vilopaus från solen ^^ 

Ska kanske träffa Mikaela en stund, hoppas man kan ut och få en promenad iaf.


Jag och Matheus vaknade för en stund sen, hår sovit riktigt skönt i natt. Man märker verkligen att han håller på att bli äldre, han klarar sig längre mellan måltiderna och sover inte lika mycket på dagarna. Så snart kanske vi får sova hela nätter ^^ Han vaknar ju ännu en gång på natten och vill ha mat. Om 7 dagar blir lillprinsen två månader. huh tiden går fort nu snart fyller han väl ett :S :P Vill att han ska bli äldre men ändå inte, är ju så mysigt när dom är små.

Ja jag får  skaffa mig en till sen när de finns tid för de =) 

Matheus börjar få fram mera ljud och ler mer o mer för varje dag som går, han ska ha koll på en hela tiden. Försvinner jag en liten stund och han inte ser mig så blir han ledsen, lite mammig av sig haha ^^ 


Nej nu ska jag äta frukost , skriver mera sen :)<3

Presentation


Hej o välkomna hit! Mitt namn är Linnea o jag är 18 år. Vid 16 års ålder blev jag gravid o den 29 maj 2010 föddes min son Matheus. Här kan ni läsa om mitt liv som ung ensamstående mamma o massa annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besökare

RSS

Arkiv

Matheus

Annonser


Skapa flashcards