Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

v 39 <3


En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg. 

Fostervattnet, som var klart från början, är nu mjölkaktigt från det som avsöndrats under graviditetens förlopp, bl a ovanhud som ger plats för den nya hud som växer underifrån. 

På TV börjar förlossningen typiskt med att vattnet går – mitt i en folksamling, såklart – och fortsätter med ögonblickliga sammandragningar. Om du gått och oroat dig att detta kommer att hända dig, kan du med all sannolikhet sluta. Fosterhinnorna brister i mindre än 15 % av fallen och även om det sker så brukar bebisens huvud fungera som propp (däremot kan du märka, att det läcker om du ligger ner). Det bästa är att du tar det lugnt om det sker – det kan ta timmar innan värkarna börjar – och ringer BVC eller din läkare. Din kropp kommer att fortsätta producera fostervatten tills bebisen är född, så du kanske får rådet att stanna hemma tills värkarna har satt igång, eller eventuellt igångsättning. 

Och vad gör du om veckan går och ingen bebis kommer? Inget att vara orolig för. Bara 5% av alla barn föds på sitt beräknade förlossningsdatum och man väntar i allmänhet minst två veckor innan man bedömer dig som överburen. Läs mer omhur du kan göra om du går över tiden. 

 
 
Jacquline

Jacquline

24 maj 2010 09:36

tack! Lycka till med allt! :D

http://2blir3.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

24 maj 2010 09:39

Grattis till grav.. Ser att det är väldigt nära nu!
Lycka till nu!

http://piinkbarbiie.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

24 maj 2010 09:49

Ne hur känns det? :) Vet du kön på bebis?

http://piinkbarbiie.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

24 maj 2010 09:55

Åh så söött Jo men nervös är ju alla det var jag med.. Men är du tsm med pappan till barnet med?

http://piinkbarbiie.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

24 maj 2010 10:01

jaha oki.. :)

http://piinkbarbiie.blogg.se

 
Isabella Schölling

Isabella Schölling

24 maj 2010 14:00

Hejsan, tack för kommentaren =) åh så kul att du snart ska ha bebis, lycka till och hoppas verkligen att allting går bra :)
kram mammaisabella

http://www.mammaisabella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tillbaka i min andra blogg igen, har lyckats fixa den igen! :D http://neaahlicious.webblogg.se/ ...

:)

Hejsan bloggen. SItter just nu ute i vall, har precis ätit frukost & nu ska vi fixa oss för ska snart dra in till stan möta upp Mikaela o gå o kolla på studenterna :)   Igår var det super trevligt, Helena, Mathias & Gustav var här ute, blev grill...

Hejsan bloggen, Matheus ligger o sover middag nu o jag skulle ju egentligen med göra det men fastnade i telefonsamtal haha ^^ Så ska göra mig i ordning nu för igen ide att gå o lägga sig när matheus kommer vakna snart..   Ska ner till stan o mö...

Godmorgon, tidigt upp idag! Kunde verkligen inte somna igår, men när klockan var tre somnade jag äänntligen! SÅ är verkligen heelt slut nu... Ska lägga mig o sova sen när Matheus sover middag så man får lite mera sömn. Nu ska jag fixa frukost till ...

Godkväll alla läsare, kom hem för ett tag sen, först mötte jag upp Mikaela o Tim efter att hon slutat jobba, gick till donken o åt, sen följde vi Tim hem till en kompis, sen en promenad, gick ner till almedalen o kollade sen vidare uppåt, mötta på Am...

Presentation


Hej o välkomna hit! Mitt namn är Linnea o jag är 18 år. Vid 16 års ålder blev jag gravid o den 29 maj 2010 föddes min son Matheus. Här kan ni läsa om mitt liv som ung ensamstående mamma o massa annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besökare

RSS

Arkiv

Matheus

Annonser


Ovido - Quiz & Flashcards