Alla inlägg den 9 augusti 2010

Åh vart ska jag börja, hmm.. Att va mamma är jätte kul, älskar seriöst mamma livet. Har verkligen hittat mitt rätta jag. Ända sen den dagen Matheus kom till världen har allt varit underbart. De är en otrolig känsla att få va mamma, veta att någon är så pass beroende av en hela tiden. Åh jag bara älskar de!


Men samtidigt kan de va skitjobbigt, vissa dagar är man helt slut för att man kanske ha fått vara vaken en hel natt för att de har varit strul med den lilla eller man själv är sjuk så man kan inte riktigt slappna av. Och oftast när man själv är helt slut så är den lilla på dåligt humör.

Men även vissa dagar kan jag vara på så dåligt humör för någonting och så ser jag Matheus le och då blir jag så super glad att jag glömmer bort att jag varit arg.

Ibland kan jag bli så arg på Matheus ibland, men de varar inte länge kan jag säga, han är för söt för att vara arg på ju :P

Den jobbigaste känslan är när han skriker o skriker och jag inte vet vad jag ska göras åt de, huh då mår jag så jävla dåligt. Känns hemskt när de är så... Ni vet när man verkligen testat allt som de kan bero på och inget funkar? 


Tex när jag har varit tvungen att dra iväg på typ möten eller sånt så mamma har fått vara barnvakt. Huh de är jobbigt att lämna bort Matheus, saknar han så fort jag bara går utanför dörren. Går sällan iväg utan han.

Men dom få gångerna jag gör de känner jag mig som en skittaskig mamma..Men jag vet att han är i trygga händer men ändå, om jag inte har med mig han och jag sitter och snackar om han kan jag nästan börja gråta. 

Ni som har barn förstår nog? 


Jag har fått mycket frågor om att jag missar mycket av min ungdom. 

Men ärligt så nej de tycker jag absolut inte att jag har gjort. Jag har inte varit någon fest människa eller en sån som har varit upptagen så mycket på dagarna.

Visst ibland kan jag sakna att bara kunna dra iväg med kompisar hur som helst och bara göra som jag vill, men de går ju inte nu. Och de stör inte mig alls faktiskt. Jag ångrar inget, jag är ännu ung ett bra tag till så jag har ännu tid. Matheus blir ju äldre ;)


En sak som är lite tråkigt när man får barn är att man förlorar jätte mycke kompisar tyvärr.

Jag kan säga att man märker verkligen vilka som är ens sanna vänner.

Falska människor som bara snackar skit o kommer när de passar, då tycker jag att man lika bra kan hålla sig borta hela tiden.. Trött på sånt!! 


Annars så är mitt liv toppen, jag lever för min son och älskar de!! :)<33



Har ni några frågor så är de bara att ställa dom för jag tycker de bara är kul :D


  

Hallojj bloggen, ska skriva ett snabbt inlägg innan lillprinsen vaknar. 

Vaknade för en stund sen, super skönt att få lite sovmorgon ibland :) Mamma tog Matheus en stund när han vaknade så jag fick sova. Tack för de!


Igår, var jag ute på en promenad med syster, handlade godis o chips till kvällen för att vi skulle se film hela familjen, Henke kom hem till mg också o var med. Annars hände inte så mycket annat. Tog de lugnt, mådde inte så super bra igår på dagen, kände mig jätte hängig och hade as ont i huvudet, men idag är de bättre.


Idag vet jag faktiskt inte vad som händer, inget bestämt! Ska nog bara dega framför tv:en, har regnat ute så får se om de blir bättre sen så man kan gå ut. 


  

Matheus 10 dagar gammal :)<3 

Tiden går så jäkla fort, vill att han ska va liten läääänge men han bara växer o växer. Min lilla kille blir bara större o större.. <3


  

Matheus 2 veckor gammal. då var han inte stor nej :P <3


  

Matheus en månad gammal :)


  

Matheus två månader :)<3

Presentation


Hej o välkomna hit! Mitt namn är Linnea o jag är 18 år. Vid 16 års ålder blev jag gravid o den 29 maj 2010 föddes min son Matheus. Här kan ni läsa om mitt liv som ung ensamstående mamma o massa annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besökare

RSS

Arkiv

Matheus

Annonser


Ovido - Quiz & Flashcards